Happy eid !


Nak join ? 

Assalamualaikum, Hello! Amacam raya tahun ni ? Best ? Yah, sikit-sikit. Tahun ni aku beraya di kampung. Lagi. Yeaa, memang la best. Jumpa sepupu, main mercun .. Tapi setiap tahun beraya kat kampung pon boring jugak. K dah, entry ni bukan nak cita pasal atas ni, tapi nak story pasal raya aku pada tahun 2012. Oh yea! xD

Aku b'tolak kedah before berbuka. Ek, sehari sebelum raya. Sehari before say 'byebye' to Bulan Ramadhan. Hukhuk :'| Mula-mula tu dah rancang nak bebuka dengan maksu aku, tapi mak aku ada kerja so kami p pukul 6 camtu. Macam mana kami bebuka? Beli kat bazaar. Weewitt, first time bebuka dalam kereta. Kena plak Kebab. Okey la kenn? Tapi masalahnya ada banyak bawang yang perlu dibuang sebelum masuk ke dalam mulut aku nih! Dx Sebab aku ni bukan spesis vegeterian. Bawang pon, byebye :P

Lebih kurang sejam gitu, kami tiba di rumah maksu aku. Dapat cilop mee goreng pon dah cukup. Haha! So, malam tu sampai je kat kampung halaman, apa lagi? Pom sana bom sini! xD Then, kami pakai inai pulok! pukul 12 tengah malam. Terbaik mia! Skrg ni pon still merah walaupun dah raya keempat. Stay sana 3 hari 3 malam. 2 malam pertama tu aku just main dengan adik and sorang spupu aku je, sebab ramai yg tak balik kampung. Dan malam terakhir tuuu, pom pang sana mercun! Big bos bawak seguni mercun tu! Tapi diorang je la yang main. Aku jadi penonton setia di situ ....

Dan akhirnya, kami balik Penang semalam. Iaitu raya ketiga, malam raya keempat. Duit raya? Sikit gilaa! Malas nak p beraya mia pasal. Ingat balik Penang bole beraya ngan kengkawan. Diorang plak tak balik-balik penang lagi. Hayoyo -
.- Gambar raya takda ka? Awat, nak tengok ka? Jom skodeng! :]


Last day of fasting.

Raya kedua.

Raya ketiga.

Gambar tambahan. control lebih :p

Encik Irfan beraya sakan.

My family, raya kedua :)

Yah! Jangan pandang-pandang. K, habis sudah entry raya kita pada kali ini. Maybe too late untuk story kat sini, tapi tak salah kalau nak tambahkan bilangan posts blog ini. Sekian, last word Assalamualaikum, byebye :*

Thanks sudi membaca story ni. Sila datang lagi xD



No comments:

Post a Comment

Watch your words, dude.

PAUSE HERE