Holiday vs Homework


Assalamualaikum. Okay macam semua orang dah tahu yang minggu ni adalah school holiday. Mesti ramai yang keluar dengan family, hangout dengan kengkawan. Hmm jeles aku. Apa-apa pon, mesti ada satu benda yang semuaaaaaaaa pelajar dapat iaitu ... homework.

Well, aku jugak tak terlepas dari seksaan jiwa dan raga ini. Cikgu tak patut bagi homework time holiday. Cuti mesti la cuti kan? Hmm. Homework aku cuma 5 paper math. Dua muka surat buku text math. Pembetulan geografi dan folio sejarah yang lengkap. Gilaa!

Then baru-baru ni aku and the geng keluar pergi pasar baru untuk teamwork folio sejarah. Kena interview makcik jual santan. Memang agak susah sebab kena snap tambah lagi ada kawan yang suka snap dengan mesin-mesin kat situ. adess. Orang lain lalu lalang tengok 'gila apa budak-budak ni tangkap gambar dengan tempurung' Alhamdulilah dah settle semua. Cuma folio tu saja yang tak settle lagi. hehe
Banyak sangat kerja sekolah buat kita stress ja. Act ingat nak spend all day long buat kerja sekolah sampai habis tapi malangnya aku dah tertekan Paint tool SAI, jadi tak sanggup nak tutup tanpa lukis apa-apa. hukhuk. 

Okay macam ni la aku bila nampak homework tu. Dari hari pertama cuti, hinggalah ke hari ini dan mungkin akan ke hari yang seterusnya. Tapi yang paling aku taknak bila ..


" ALAMAK KERJA SEKOLAH TAK SIAP!! "

3 comments:

Watch your words, dude.

PAUSE HERE