KHEMAH IBADAT 2012 is THE BEST !



Wehee , cam best je tajuk harini ?
Yepp! Mmg BEST! Sbb mcm-II aktiviti kamy buad .
Terlalu seronok dan MUNGKIN ia boleh ubah kita menjadi MUSLIM SEJATI
Mungkin juga aku akan berubah ke arah itu ..

Aku p Khemah Ibadah pada 31 Mac hingga 1 April 2012,
start pukul 8 pg dan aku tiba d sana pkul 7.50 camtu lha ..
Lepas Regis kamy dgr sikit ceramah n tazkirah ..
Then, makan tgh hari dan seterusnya.

Hingga la ptg tuh, Stiap org kna cari patner..
Fasi ( org yg ajar kmy at sna ) buad kamy nanges ..
di0rang psang lgu tentang SAHABAT !
Smua berpelukkan dgn patner msing2 , Kecuali
Aku dan Fatin ( MyBestFriendEver!)
Kamy nanges, tp takdak peluk2, bisik2 mcm org laen .
Walaupun ada Fasi yg mai at kamy sruh peluk2 patner ..
kamy tak buad papa p0n, sbbnya kamy malu, sgan smua ada .
Hakhak ! apo daa ~

Mmg sedih saat2 mcm tuh , tak penah dpt rsakan saat2 bersama
SAHABAT, walaupun slalu jmpa at skolah ..
tp kamy tak penah peluk2 smpai mcm tuh!
Nanges plak tuh , Pergh ~

Tu takpe lgi, bla time mlm tu ..
Ya Allah, takutnyaa ! saat2 yg kita akan hadapi di alam barzakh nanty .
Haa , td SAHABAT, bla mlm KEMATIAN plak .
Tpat jam 12 tgh mlm, kmy berkumpul di dewan
( mmg ada kt dewan dah masa tuh, sja nk bgitau)
Laki dduk atas tikar, p0mpuan atas sejadah yg disusun stu perstu .
stiap sejadah dua org dn d jarakkan sedikit
(cukup2 untuk org nk lalu)
Smua org dduk sorg2 smbil mata terikat dlm dewan yg GELAP!

Tiba2 kluar 1 suara (Kak Fasi kod)
dea ckp psal se0rg laki ni , yg derhaka, yg jahat bagai ..
Lepas abes citer tuh, kluar 1 suara lg kat mic (abg fasi plak)
Lebih kurang mcm ni lha :
Dia ni masuk dlm rumah, pastu dia kta knpa smua org diam, smua org berkumpul, keluarga dia smua ada. Dia tny lgi knpa imam ada kt umah dia. Pastu dia nmpak sekujur tbuh mnusia tgh baring. Bila dea tngok org tuh, Dia kta "Ya Allah, itu aku. knpa aku ada di situ?" smbil menjerit mnta tlg mak dia. pastu imam bawak p mandi. Time mndi tuh, dea jerit2 "sejuk!sejuk!" Kamy smua kna percik ngn air mawar (abg Fasi yg bgitau) Pastu, bawa p tmpat kubur.Dia kta dia tamau masuk dlm tu.Dia mnta tlg mak dia n smua org kt situ. Semua tamau dgr. Pastu, Lepas smua org da balik. Malaikat mai tny dia soalan2 di alam Barzakh nnty. Mnggunakn mic dn volume yg tinggi, Fasi buad mcm bergema 1 dewan. Tny soalan2 tuh, yg dia ni tatau jawap. Pastu kna tibai. Bunyi tibai tu, Ya Allah. Tepi telinga je nieyh! Pang sini Pang sana! Lepas habes soalan2 tuh. Maka habes lha sesi tentang KEMATIAN. Time last skali tuh, ada suara org azan. Fasi sruh kamy jlan cari arh mana dia dtg. Pastu aku tatau nak p mna, Kak Fasi mai tlg. Dia suruh dduk. Bla abg Fasi sruh bka ikatan kt mata tu .. Tau ada apa depan kamy? Ada mayat dgn batu nisan (Buatan kak dan abg Fasi) Takutnya, Allah saja yg tau!

Pastu, Fasi bgi nasihat sikit. Korang tau sapa yg paling kuat nanges? Aku ngan fatin lha !
Aku takut sngad2 ! naseb baek Kak Fasi mai tlg pujuk aku
( Ceh! nak jugak ) Pastu smua boleh lah beredar ~
Tepat2 jam 1 suku pagi !

es0x tu plak, kira2 pkul 10 pg camtu. Fasi buad sesi nanges lagi !
Tp ni psal IbaBapa plak. Lagu plak sedih2 !
Pastu Fasi bgi sehelai kertas utk buad surat kt IbaBapa..
Aku tulis dgn Titisan air mata atas kertas tu ..
Pastu, lpas da siap tulis. Fasi sruh tulis Alamat..
Aku ingat saja2 ja. Terkejut aku bila Kak Fasi mai kutip!
Da lha aku tlis bnda mengarut dlm tuh!
Mulamula tu aku tamau bgi, pastu dia pujuk pelan2 ..
Terpaksa lah aku bgi . Ingt nk buad DIARI je .

Pastu lpas sesi Penyampaian Hadiah bagai ,
Kamy p0n bertolak pulang ..
Tima balek p0n aku ada citer gak!
tp es0x plak lha . da panjang dah ni . Sory lah gmbar tade .
Wlaupun aku bawak fon, tp tetap takleh amek gmbar ..
Sekian, THE END !


No comments:

Post a Comment

Watch your words, dude.