Twice.




Assalamualaikum. 
How are you? Sekarang jerebu dah beransur okay kat Penang ni. Sejak hujan haritu, dah boleh dah tengok permandangan kat balkoni tu ha. Kalau tak asyik berair ja mata ni menahan kepedihan yang teramat. lol k memang tak best ar masa hujan tu aku ada kat makmal komputer sebab ada online test. Tak ada apa pon sebenarnya. Jawap-jawap soalan then balik kelas. Pada awalnya peruntukkan sejam je. Tut-tut berjam-jam sebab komputer plus kandungannya bermasalah. lewls

Pagi selasa tu, disebabkan jerebu teruk, pjk tak ada. Then cikgu masuk kelas, cari 20 orang untuk online test tu. Memula tu memang semua takmau. Bila cikgu kata dia nak tengok secerdik mana kelas 3A ni. Terserlah kesindiran dia. Then geng-geng aku pon pergilah. At least takpayah belajar. hihi. Dapat pc sorang satu. That moment bila pc orang lain dah elok terpasang, pc aku ja gelong. Cari pasal dengan aku. Rupanya ada wire tercabut. Hishh.

First kami buka window internet explore (IE), line internet pon so-so jela. Time nak register untuk test tu, ada error. Cikgu pon try macam-macam but lastly dia suruh download mozilla firefox. Nak tunggu loading download tu memang lama ah, tambah lagi 20 pc nak download menatang tuh. Lepas rehat baru lah habis. Perghhh. Aku dengan fathinlah orang yg terawal masuk lab lepas rehat. Sempat jugak bukak twitter dgn fb. muehehehe~ 

Okay tu hari selasa a.k.a yesterday. Harini paling teruk oh oh. Harini aku puasa. Ye ye puasa ganti. Lepas rehat tadi, dentist panggil budak yang kena check gigi. Bukan checklah. Tampal. grr. Memula tu nama aku tak ada. Alhamdulilah, dah semput dah tu. Then billa bagitau dentist tu sorang tak ada, dia tengok senarai nama then aku yang kena. Wuarghh bidan terjun ah. Kalau tak, aku tak kena punyaaa. Menyesal mengaku tu aku. Sobsobs. Tunggu mia tunggu, sambil tengok budak lain kena, dalam hati dup dap dup dap. Duduk tak senang. 


Luckily dentist tu baik plus ayu plus lembut. Cakap slow slow. Dia tanya whether sakit tak dll. Dia kata kalau tampal time puasa, makruh. Dah kumur banyak kali, rasa yang .... kurang menyenangkan, terpaksalah batalkan puasa. Esok bleh puasa lagi. hihi. 


1 comment:

Watch your words, dude.

PAUSE HERE